Kuidas rahustada teisi

12. sept • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Kõik me ärritume. Nüüd, kui Te teate, kuidas kiiresti oma energiataset tõsta (16.8.14) ja kuidas kiiresti maha rahuneda enne läbirääkimisi ja nende ajal (28.8.14), on aeg rääkida sellest, kuidas teisi inimesi maha rahustada. Esiteks, teised saavad maha rahuneda palju paremini kui TEIE jääte rahulikuks.

Teiseks, mida MITTE teha:
Ärge öelge kellelegi, “Rahune maha!” See võib ärritunud inimest veelgi rohkem ärritada või vihastada.
Ärge häbistage teist. Öeldes “Nojah, see on ikka väga täiskasvanulik/professionaalne/kena!” ei aita Teid sugugi. Häbistamine paneb Teid vanema ja neid vastavalt siis lapse rolli, sest signaliseerib, et Te hindate nende käitumist halvustavalt ja teate kuidas oleks õige käituda. Mis on täiskasvanute suhtluses tegelikult lugupidamatu. Mis on punaseks rätikuks eriti selle maailma mõjukatele. Võite end ju sekundiks üleolevana tunda, aga kujutage ette, kui keegi teine Teile nii teeb, siis kui hästi see Teile mõjub? Täpselt.

Ärge naerge teiste üle - vt ülal häbistamisest. Tean, et osadele on naer stressireaktsiooniks, mida lihtsalt ei saa kontrollida, seega kui te juhtute naerma, vabandage, selgitage, et see on Teie stressireaktsioon üllatavates situatsioonides. Kinnitage üle, et austate teise vaateid/pingutusi/oskusi/pühendumust probleemi lahendada.

Ärge võtke asja isiklikult. Sellel, kuidas keegi reageerib, on Teiega vähem pistmist kui Te arvate. Sellel on kõik pistmist teise inimesega. Ja Te ei saa kontrollida seda, kuidas teine inimene reageerib. Võite seda vaid maandada või ennetada - kui oskate asetada end teiste papudesse. Kui ärrituti ikkagi millegi peale, mida Teie ütlesite, siis vabandage ja selgitage, mida Te tegelikult öelduga mõtlesite.

Ärge valetage. Usaldus on oluline, eriti kui olukord on emotsionaalne, mistõttu on oluliselt suuremad võimalused ka möödarääkimisteks.

Ärge jäägegi kuulama, kui teine püüab saavutada võitu lihtsalt valjemalt karjudes või püüab koosolekut monopoliseerida. Kellegi katkestamine on ok, eriti kui seda tehakse öeldu täpsustamiseks.

Kolmandaks, mida TEHA:

Näidake üles empaatiat. Lihtne tõdemus, “Ma näen/kuulen, et olete väga ärritunud / kui oluline see teema Teie jaoks on / see on frustreeriv teema,” võib pingeid maandada, eriti kui lõpetada lause “vaatame, kas me saame koos situatsioonile meid mõlemaid rahuldava lahenduse.”

Pöörake neile tähelepanu. Kui keegi on Teiega vesteldes ärritunud, pöörake kogu oma tähelepanu neile. Uurige välja, miks nad on ärritunud. Küsige küsimusi. “Ma näen, et see on Teie jaoks oluline küsimus. Kas Te saaksite, palun, selgitada mulle veidi Teie põhimuresid ja nende põhjuseid, et ma saaksin situatsioonist paremini aru, palun?” “Selgita, palun,” annab signaali, et Te kuulate ja olete vastuvõtlik sellele, mis teisel öelda on. Liiatigi, selle täiendava infoga saate leida ehk veelgi parema ühise lahenduse tulevikus.

Tehke kõverpeeglit. Meil on tendents peegeldada meid ümbritsevate inimeste käitumist. On väga lihtne jäljendada meile meeldiva inimese zheste ja näoilmeid. Kahjuks on kerge reageerida ka vihastele näoilmetele ja kehakeelele. Seega, peate Te teadlikult tegema vastupidist sellele, mida näete. Jääma rahulikuks, kui keegi on vihane või segaduses või kurb. Selleks, et nemad saaksid järgida Teid ja nii maha rahuneda.

Olge kannatlik. Kui Teil on aega lasta kellelgi auru välja lasta, tehke seda. Seejärel, võtke 5 min vaheaega, sest ükspuha kui head närvid Teil on, läheb Teil vaja aega, et end koguda nagu ka teistel ruumis viibijatel. Kui naasete, võite jätkata nagu midagi ei olekski juhtunud või siis kokku võtta senise vestluse olulised punktid - valik on Teie. Keskenduge arutelu teemadele, mitte sellele, mis keegi tegi.

Looge mugav keskkond. Kui on mis tahes väliseid faktoreid, mis võivad täiendavalt ebamugavust või frustratsiooni tekitada - nagu liiga külm/kuum ruum, jookide puudumine, päike paistab silma, nälg, ajanappus - kui saate, elimineerige need faktorid. Reguleerige temperatuuri, pakkuge vett/teed/kohvi/WC või sigaretipausi, toitu, jms. Kui aega napib, võite alati kokku leppida uuesti kohtuda ning leppida kokku, kes vahepeal mida teeb, et asi soiku ei jääks.

Mis siis aga, kui kellelgi on pooleli pikk, vihane tiraad ja Te ei näe võimalustki vahele segada, et midagi eelolevast katsetada? Kutsuge inimest üha ja uuesti nimepidi, et nende tähelepanu saada. Siis näidake üles empaatiat, siis korrake, mida nad ütlesid, et näidata neile, et kuulasite neid, siis sõnastage ümber või muutke öeldu perspektiivi, et fokusseerida arutelu tagasi olulisele.

On olemas ka väga kasulik raamat, konkreetsete näpunäidetega, kuidas kohelda väga keerulisi isiksusi - see tuleb kasuks, kui olete hea profileerija, st tunnete teatud märkidest ära, kellega Teil on tegemist ja leiate kõige parema viisi neile lähenemiseks. Inglisekeelse raamatu nimi on “Dealing With People You Can’t Stand”, autoriteks Brinkman & Kirschner.

On olemas ka teatud NLP tehnikaid, mis meenutavad mulle Harry Potteri patronus loitsu ja vampiirist Bella annet, aga nendest ehk kunagi hiljem.

Lisa kommentaar

Email again:
Nimi
E-mail
Kommenteeri