Kuidas jääda rahulikuks - klaasseintest ja vastupidi tegemisest

11. jaan • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0

Vestlused inimestega on suurepärased katalüsaatorid. Seega, nautige oma vestlusi. :) Kui nad innustavad või panevad mõtlema on juba hea, sest kui meil veab, siis inimesed ei ütle meile, mida me tahame kuulda, vaid seda, mida meil on vaja kuulda siis, kui meil on seda vaja.

Täna vestlesin ärritumisest ja sellest, mida sellega teha. Rakendatav nii läbirääkimistes, lepituses kui isiklikus elus.

Loe lisaks »

Maailmavaadetest - paindlikud pärivad Maa. Või siis Marsi.

09. jaan • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0

Ühe tänase vestluse tagajärjel jõudis mulle kohale, et see, kuidas me näeme maailma mõjutab kõiki meie suhtlusi - ärisuhteid ja ärilahutusi, lepitusi, tegelikult mis tahes suhtlust.

Ma räägin jagavast/jaotavast versus külluslikust maailmavaatest. Paindlikud pärivad maa. Või siis Marsi või muu Maa-tüüpi planeedi. Lubage selgitada.

Loe lisaks »

Küsimuste küsimise kunst

24. märts • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Kas me küsime piisavalt küsimusi? Või oleme seadistatud eeldama ja tegema end arusaadavaks veendes, selgitades, vaieldes? Millal Te viimati küsisite küsimuse, mis kellelgi ‘ahhaa’ momendi tekitas? Loe lisaks »

Muutustest - miks neid nii raske ellu viia on?

21. jaan • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Muudatustele õhutajana, kes promob läbirääkimistel ja vaidluste lahendamisel tulemuslikku suhtlust ning coachib inimesi olema parim versioon endast, olen ma hiljuti hakanud endalt küsima - MIKS julgeme me muutuda vaid siis, kui tulemus on praktiliselt garanteeritud? Loe lisaks »

Inspireerimisest - keda Sina oled hiljuti innustanud?

01. dets • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Hiljutised nn liftikõned eri üritustel on pannud mind mõtlema, kuidas selgitada seda, KUIDAS inimeste muutustele innustamine - ühine nimetaja ärilepituses, läbirääkimiste koolitustel ja coachingus - tegelikult toimib. Loe lisaks »

Oma stiili muutmine läbirääkimistes

28. okt • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Muutumine on elu osa. Te ei ole täna sama inimene, kes Te olite 10 aastat tagasi. Mingitel hetkedel valisite õppida uusi oskusi ja teistsugust käitumist, mh kuidas läbirääkimisi tulemuslikumalt läbi viia. Loe lisaks »

Kohtumõistmine meedia vahendusel - kas abistav käsi või "abistav käsi" vaidlustes?

15. okt • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Räägime ajakirjanike abil eskaleerunud vaidlustest, st kohtumõistmisest ajakirjanduse vahendusel.

Alustuseks, ma saan täiesti aru vajadusest edastada uudiste künnist ületavaid teemasid avalikkusele, selleks, et a. Info jõuaks inimesteni; b. Sellise parema informatsiooni valguses oleks võimalik teha paremaid otsuseid; c. Oleks võimalik teiste õppetundidest endal õppida. Mõnikord toob uuriv ajakirjandus meieni lugusid, mida meil on kõigil kasulikum teada, sest siis saavad probleemid lahenduse, mitte neid ei lükata kalevi alla.

Loe lisaks »

Töövaidlused - kuidas neid lahendada ja ennetada

25. sept • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 2
Töösuhte lõpetamised. “Kas Sul on vaja, et minu kohal oleks keegi täiesti teistsuguste oskustega inimene?” küsis üks mu kaastöötaja/alluv tulemusvestluse ajal. Mu aus vastus oli “jah”. Kuna olin töösuhte potentsiaalseks lõpetamiseks dokumendid personaliosakonna abiga ette valmistanud, jätkus vestlus erinevate lahkumise variantide üle, mida ettevõttel pakkuda oli. Tagajärjeks oli see, et nädal aega hiljem läksid töötaja ja ettevõtte teed sõbralikult lahku. Vähemalt keegi kedagi kohtusse või töövaidluskomisjoni ei kaevanud, seega töötajale lahkumisel makstud tasu oli ilmselt rahuldav ning ka juriidiline vormistus oli korrektne. Loe lisaks »

Kuidas rahustada teisi

12. sept • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Kõik me ärritume. Nüüd, kui Te teate, kuidas kiiresti oma energiataset tõsta (16.8.14) ja kuidas kiiresti maha rahuneda enne läbirääkimisi ja nende ajal (28.8.14), on aeg rääkida sellest, kuidas teisi inimesi maha rahustada. Esiteks, teised saavad maha rahuneda palju paremini kui TEIE jääte rahulikuks. Loe lisaks »

7 nippi, kuidas kiiresti maha rahuneda

28. aug • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Olete te kunagi  tundnud, et vot nüüd kohe hakkab Teil nõupidamisel kõrvadest suitsu tulema, sest vastaspool nõuab ebamõitlikke asju või lausa karjub või käitub…ütleme, et muidu ebameeldivalt? Kuidas Te saaks koheselt maha rahuneda? Kuidas end maha rahustada enne avalikku esinemist, olulist presentatsiooni või intervjuud või kohtus esinemist? Loe lisaks »

Kuidas kiiresti oma energiataset tõsta - võimupoosid

16. aug • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Eilsel kogupäeva läbirääkimiste koolitusel rääkisime pundi über taibukate advokaatidega sellest, kuidas kõige paremini ette valmistada läbirääkimisteks - vaimselt ja füüsiliselt, mitte ainult sisu ja protessi osas. On aeg rääkida sellistest energiataset tõstvatest vahenditest nagu võimupoosid (power posing). Loe lisaks »

Eeldamine on kõigi arusaamatuste ema. :)

10. aug • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
See, mida me ütleme ei ole tingimata see, mida teised kuulevad. Küsimus ei ole selles, et me ütleme seda, mida me ei mõtle või ei ütle seda, mida mõtleme. Küsimus on selles, et meie eelduste pinnalt kujunevad meie järeldused, mis omakorda tõlgenudvad tegudeks.   Loe lisaks »

Konfliktidest ja hääletoonist, nagu lubatud

29. juuli • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 2
Kui 90% konfliktidest tuleneb valest hääletoonist, see tähendab, et sellel, KUIDAS me midagi ütleme on väga suur kaal.

Niisiis, KUIDAS me asju ütleme? Vaikselt, kindlal toonil, nõudlikult, ninakalt, irooniliselt, kiiresti, aeglaselt, rõhutatud kannatlikkusega, is paneb meid üleolevalt kõlama, erutunult, pilviselt…ja sajal muul moel. Päikeseline “Tere”! võib hea tujuga nakatada, nagu vihaselt öeldud “Kõik on korras!” võib kahjustada suhet, varjates ütlemata jäänud olulisi asju.

Loe lisaks »

Konfliktid ja kommunikatsioon - kuidas me infot tajume?

23. juuli • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0
Lugesin hiljuti kusagilt, et 10% konfliktidest tulenevad erimeelsustest arvamustes ja 90% tulenevad valest hääletoonist. Põhimõtteliselt, kui jõuda selleni, mida konflikt endast kujutab, siis on tegemist kommunikatsioonihäirega. Inimesed elavad ja liiguvad globaalselt ning kasutavad kommunikatsiooniks, sh äritegemisel, erinevaid tehnoloogilisi vahendeid nagu Skype, Viber, WhatsApp, emailid ja smsid. Kui äripartnerid suhtlevad valdavalt elektrooniliselt ja mitte isikus, siis kui kerge on mitte aru saada või mitte kuulda seda, mida teine inimene ütles või mõtles? Kas suhtlustehnoloogia evolutsioon on viinud sagenenud ettevõtete vaheliste konfliktideni? Loe lisaks »

Millega ma tegelen ja miks

16. juuli • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0

Paljud mu sõpradest ja tuttavatest on hiljuti huvi tundnud, kas ma olen ikka veel juhatuse liikme tööst 3-kuisel puhkusel või olen ehk puhkust pikendanud, soovinud õnne advokaaditöö vanade liistude juurde tagasi minemise puhul ja uurinud, millega ma üldse tegelen. Aeg on natuke selgust luua. :)

Loe lisaks »

Kogu uba on ettevalmistuse astmes

09. juuli • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 2
Kui palju te tegelikult läbirääkimisteks ette valmistute? Kas lähtute situatsioonist, sest olete supermuganduja? Või teete korraliku taustauuringu? Või lähtute teile kunagi mentori poolt õpetatud lähenemisest läbirääkimistele? Loe lisaks »

Inimesed ei ole nende käitumine

02. juuli • Ilona Nurmela • Kommentaarid: 0

Olete te kunagi vihastanud kellegi halva käitumise peale...professionaalses kontekstis? Olete kunagi (endamisi või valjult) nuhelnud vastaspoole juristi selle eest, et ta teile läbirääkimistel oma ulmelise positsiooniga või ebarealistliku numbriga jalgu jäi? Või süüdistab ehk teie pikaajaline äripartner ja kaasasutaja, tuntud keeruline isiksus, teid milleski ja teie kahtlustate, et süüdistus on vaid tagajärg sellele, et te partneri nõudmistele ei allunud?

Loe lisaks »